loading...
عکس بازیگران
آرزو بازدید : 23 سه شنبه 17 اسفند 1395 نظرات (1)

عروسک های جدید خندوانه

  • عروسک های جدید خندوانه

    در برنامه «خندوانه» که شامگاه دوشنبه ۱۶ اسفند پخش شد، بعد از چند ماه که از پخش فصل جدید «خندوانه» بدون حضور جناب خان می گذرد، چهار عروسک که برادر هم هستند و نام هایی دخترانه دارند، در این برنامه حضور پیدا کردند.

    یاسمن، غنچه، فرخنده و مارال، چهار برادر عروسکی هستند که با صداپیشگی محمدرضا علیمردانی، هادی کاظمی، هومن حاجی عبداللهی و مجید آقاکریمی قرار است در «خندوانه» جای خالی جناب خان را پر کنند.

    در برنامه دیشب «خندوانه»، این عروسک های تازه وارد، سربسر رامبد جوان گذاشتند و قطعات شاد و ریتمیک متعددی را اجرا کردند که پایان دهنده حضورشان در استودیو، قطعه ای با ملودی آهنگ مشهور «سوسن خانم» از گروه بروبکس بود.

آرزو بازدید : 27 سه شنبه 21 دی 1395 نظرات (0)

راهنمای سفر به ویتنام

  • راهنمای سفر به ویتنام

    اگر می خواهید یکی از کشورهای آسیایی را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب نمایید، کشور ویتنام با جاذبه های طبیعی چون خیلج هالونگ و آثار تاریخی زیبا مانند معبدهای مقدس می تواند گزینه مناسبی باشد. اسن کشور که در جنوب شرقی آسیا و شرق شبه جزیره هند واقع شده دارای آب و هوایی موسمی استوایی می باشد. در این بخش از سری مقالات گردشگری آسیای شرقی با مقاله راهنمای سفر به ویتنام در خدمت شما خواهیم بود.

    در مورد زمان مناسب سفر به این کشور باید گفت که بسته به شهرهایی که قصد بازدید از آن ها را دارید، این زمان متفاوت است. برای مثال اگر به بخش شمالی کشور به شهرهایی چون ساپا می روید، ماه های اکتبر ، نوامبر و دسامبر بهترین زمان ها هستند.

    راهنمای سفر به ویتنام

    در زمینه هزینه های اقامت می توان گفت که اگر از هاستل استفاده می نمایید، هر شب اقامت در حدود ۶ دلار و اگر اتاق خصوصی می خواهید ۱۸ دلار برایتان هزینه خواهد داشت. برای صرف وعده های غذایی خود می توانید با پرداخت ۲ تا ۴ دلار به رستوران بروید و یا با پرداخت تنها ۱ دلار از فروشگاه های خیابانی غذایی مانند Pho (سوپ نودل ویتنامی) را تهیه نمایید.

    راهنمای سفر به ویتنام

    برای رفت و آمد بهتر است از اتوبوس و یا قطار استفاده نمایید. برای مثال استفاده از اتوبوس در شهر هوچی مین ۰٫۱۶ دلار و استفاده از قطار برای رفتن از دانانگ به هانوی ۳۴ دلار باید هزینه نمود. در ادامه برخی از نکته ها که می تواند به شما در صرفه جویی هزینه های تور ویتنام کمک کند را بیان می نماییم:

    • خرید غذا از اغذیه فروشی های کنار خیابان که هم پختشان در جلوی چشمانتان صورت می گیرد و هم قیمتشان ارزان است. در ضمن غذاهای محلی خوشمزه ای چون نودل ویتنام، موز و نان محلی را تجربه خواهید نمود.
    • استفاده از اتوبوس و قطارهای آخر شب برای سفرهای طولانی گزینه دیگری در کم کردن هزینه ها است.
    • هرچند اتوبوس ها ارزان هستند اما برای استفاده از آن ها شما مجبور به پرداخت هزینه مخصوص گردشگران نیز هستید. پس می توانید از اتوبوس های مخصوص گردشگری استفاده نماید.
    • چانه زدن موقع خرید یکی از راه هایی است که امتحانش را نباید از دست داد.

    راهنمای سفر به ویتنام

    جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی

    پاگوداها

    معبدهای پاگودا که تقریبا در بیشتر جاها می توان آن ها را یافت، ساختمان های چتری شکل چند طبقه هستند که برای رفتن به آن ها پله های مارپیچی در داخل طراحی شده اند. کنده کاری های پیچیده و زیبای آن ها چشم هر بیننده ای را به خود جذب می نماید.

    شهر هانوی

    با قدم زدن در هانوی، پایتخت ویتنام، به خوبی می توان نفوذ غربی ها به خصوص فرانسوی ها را بر کشور مشاهده نمود. خیابان های باریک و باستانی ، معبدها ، گالری ها ، موزه های تاریخی و آرامگاه هوشی مین از مواردی هستند که بازدیدی خاطره انکیز را برایتان رقم خواهند زد.

    راهنمای سفر به ویتنام

    دلتای رود مکونگ

    با استفاده از تورهای قایق سواری بر روی این دلتای ۶ هزار کیلو متری و یا تورهای دوچرخه سواری در اطراف آن از این منطقه زیبا و رویایی دیدن نمایید. روستاهای هنری ، درختان مانگرو ، باغ ها و پاگوداها از مواردی است که در این سفر هیجان انگیز آن ها را مشاهده خواهید نمود.

    پارک ملی Cuc Phuong

    پارکی با وسعت ۶۱ هزار کیلو متر در جنوب غربی هانوی که درختان متنوع و حیوانات کمیابی مانند پلنگ تیره را در خود جای داده است. شاید تور نوروز ۹۶ یکی از بهترین زمان ها برای سفر به ویتانم و بازدید از این پارک ملی باشد.

    خیلج هالونگ

    خلیجی بسیار زیبا در استان کوانگ نن که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. برای بازدید از این خلیج ۳ تا ۵ روز زمان نیاز دارید. جزیره زیبای کات با یکی از ۳ هزار جزیره ای است که در این خلیج وجود دارند و مقصد بیشتر گردشگران می باشد.

آرزو بازدید : 29 شنبه 11 دی 1395 نظرات (0)

تاریخچه طراحی و دکوراسیون

  • تاریخچه طراحی و دکوراسیون

    ویژگیهای سازمان فضایی خانه های تاریخی

    ویژگیهای سازمان فضایی خانه های تاریخی ایران را که بر اساس مطالعات مردم شناسی خانه واحد شهرسازی و معماری وزارت مسکن و شهرسازی، مشخص شده اند، میتوان به شرح زیر خلاصه نمود:
    سازمان فضایی خانه واردشوندگان را بر حسب رابطه آنها با خانواده به فضا های مختلف هدایت می کند. ورودی فضایی است شاخص و مستقل و امکان مکث، دیدارهای سریع و غیررسمی، مذاکره و … را فراهم می آورد. فضاهای خانه در بدو امر معلوم نیست و به تدریج آشکار میشود.

    تنوع اتاق ها (پنج دری، گوشواره)، تنوع سطوح (سرداب، بالاخانه، بام)، تنوع پوشش های کف (آب، درخت، گل و سبزی، انواع آجر، کاهگل)، تنوع نورها در هشتی و دالان و حیاط و زیرزمین، سازمان فضایی خانه را بسیار متنوع کرده است.

    سازمان فضایی خانه امکان ارتباط ساکنان با طبیعت را فراهم می آورده و صرف غذا یا خواب در فضای باز، نشستن بر روی زمین اتاق، حیاط یا حتی روی حوض، روی تختهای چوبی و خوابیدن روی زمین کاملا رایج بود.
    نتایج این مطالعات و بررسیها همگی حاکی از شیوه زندگی و سازمان فضایی کاملا متفاوت با امروز است. اتاقها از درون به هم راه داشتند و از نظر قد و قامت و اندازه متفاوت بودند. امکان ایجاد تنوع های عملکردی در یک اتاق بسیار زیاد بود و تفکیک فضای خواب از فضای خوردن وجود نداشت.

    ویژگیهای فضاهای سکونتی معاصر 


    میتوان بنا به تعریف معماری را زبان فضایی مفاهیم و شیوه های زندگی در اعصار مختلف به حساب آورد. در هر زبان بسیاری از واژه ها علاوه بر معانی متداول، بار ارزشی و نشانه ای نیز دارند و از طریق این ارزش ها و نشانه ها می توان به حال و هوای رفتاری و روانی جامعه پی برد.
    معماری نیز به مثابه زبانی توانا برای “مکالمه فضایی ” از این خاصیت برخوردار است. بین زبان به کار رفته در معماری خانه های تاریخی ایران و زبان مورد استفاده در خانه های معاصر تفاوتهای آشکاری وجود دارد. در فضای خانه های معاصر غیر از نمونه هایی که بعد از در ورودی از خیابان به حیاط وارد می شوند، در صورت ورود مستقیم از جلو به ساختمان، تقریبا عمق اکثر خانه ها دیده می شود. حرکت در فضا و ترکیب فضایی بسیار محدود است و جهتی مشخص وجود ندارد.
    بلافاصله پس از ورود وارد فضاهای سرویس و بعد وارد فضاهای زندگی می شویم و در انتهای چشم انداز درهای اتاق خواب دیده میشود. سازمان فضایی پیشنهاد ویژه ای برای حرکت در درون خانه نمی کند و حس قلمرو و ورود به یک فضای خصوصی متمایز از فضای عمومی وجود ندارد. فضای ورودی عموما با نشیمن، هال و گاه آشپزخانه تداخل دارد.
    در مقایسه با فضاهای خصوصی، رضایت فضایی از اتاق های عمومی بسیار کمتر است، زیرا در فضاهای عمومی سطوح زیادی به هدر میرود با نگاهی دقیقتر در فضاهای سکونتی معاصر و ارزیابی مفاهیم و نشانه های حاکم بر آنها، به نظر می رسد فضای آشپزخانه به عنوان نمونه ای که بیشتر ین تغییر و تحول را در خود داشته است و نیز به سبب اهمیت آن، قابلیت تحلیل و بررسی جزئی تر را داشته باشد.

    طراحی آشپزخانه

    طراحی آشپزخانه

    سیر تحول آشپزخانه 


    تا پیش از آغاز قرن ۱۸ میلادی مفهومی به نام آشپزخانه در سازمان فضای سکونتی انسان وجود نداشت. اجاق مکان آتش بود. مکانی که هم تامین کننده گرمایش فضای زیستی بود و هم محلی برای طبخ غذا. این مکان به سبب نوع عملکرد خود اهمیت خاصی داشت و به عنوان قلب خانه یا نقطه عطف فضای سکونتی به شمار می رفت.

    تمام رویدادهای زندگی در یک فضای سکونتگاهی یا به عبارتی خانه، در محدوده اجاق یا فضای طبخ غذا پدید می آمد. در واقع این فضا می توانست پایه و اساس تعریف مکان سکونتی و ترکیبهای مختلف معماری آن باشد.
    به تدریج و با قرارگیری در روند تحول شیوه های زیستی و در راستای تامین آسایش انسان، مکان هایی در زیرزمین یا در حیاط خانه ها تحت عنوان مطبخ با مجموعه ای از اجاق ها و تنورها برای پخت و پز یا سردابه با آب روان و حوض برای شست وشو به مجموعه فضای زیستی انسان افزوده شد و معماری آن را دستخوش تغییر نمود.
    بعد از گذار از این مرحله و در ادامه تحولات اجتماعی، آشپزخانه توانست با تغییر موقعیت خود از مطبخ که اغلب در زیرزمین بود، بالا آمده و در کنار فضاهای دیگر خانه قرار گیرد. در کنار این تغییرات در فضای معماری آشپزخانه، فضای آشپزخانه بسیار تحت تاثیر انقلاب صنعتی قرار گرفت. شاید بتوان گفت که هیچکدام از فضاهای خانه به اندازه آشپزخانه متاثر از انقلاب صنعتی نبوده است.
    بعد از تحولات اجتماعی و صنعتی که در جهان رخ داد، بسیاری از زنان وارد دنیای کار شدند در نتیجه وقت کمی برای پخت و پز داشتند و اغلب غذاها به صورت سبک درست میشدند. این امر طراحان صنعتی و تولیدکنندگان را وا داشت تا با طراحی و تولید لوازم آشپزخانه جدیدتر و البته کوچک تر به نیازهای زنان پاسخ گویند و این شروع تحول شگرفی در مبلمان آشپزخانه بود. و این چنین بود که فضای آشپزخانه تبدیل به فضای برای نمایش محصولات متنوع تولیدکنندگان و طراحان صنعتی و قدرت نمایی آنان شد و هر روز با تحول و نوآوری تازه ای در زمینه مبلمان آشپزخانه رو به رو بود و حتی در مواردی آشپزخانه درون یک جعبه به ابعاد یک مترمربع خلاصه شد.
    در یک نظرسنجی که اخیرا انجام گرفته است، نشان می دهد که در سال ۲۰۰۶ آشپزخانه به مهمترین مکان خانه بعد از اتاق غذاخوری تبدیل شده است. بر این اساس بیش از ۵۲ درصد افرادی که مورد پرسش قرار گرفته اند، غذا را در آشپزخانه میخورند، ۳۵ درصد بحث ها و گفتگوهای خانوادگی خود را در آشپزخانه و موقع غذاخوردن انجام می دهند، ۱۹ درصد در آشپزخانه پذیرای مهمانانشان هستند و ۱۴ درصد در آشپزخانه تلویزیون تماشا میکنند.
    بر این اساس آشپزخانه همچنان جایگاه خود را به عنوان مهم ترین فضای همگانی خانه حفظ می کند و نمی بایستی آن را به عنوان یک عنصر یا یک ماشین تهیه غذا در نظر گرفت.

    آنچه مهم است توجه به ماهیت فضایی- مکانی آشپزخانه و ترکیب آن با تکنولوژی و لوازم پیشرفته درون آن است که در راستای سهولت زندگی و آسایش خاطر ساکنان خانه بایستی مد نظر معماران و طراحان باشد.

    طراحی آشپزخانه

    طراحی آشپزخانه

    نتیجه گیری 


    الگوی زندگی بر طراحی خانه تاثیر می گذارد و برعکس. وقتی کارفرمایی در مورد خواسته های خود با معمار صحبت می کند و معمار نیز پس از توجه به تمامی عوامل و نیازهای کارفرما خانه را طراحی می کند، خانه طراحی شده و ساخته شده خواه در قالب یک خانه ویلایی، خواه به صورت یک خانه شهری یا به صورت یک واحد آپارتمانی، بایستی به بهترین وجه ممکن نشان دهنده تلاشهای معمار و کارفرما باشد و دیاگرام سه جانبه فعالیت و الگوهای زندگی احتمالی در آن خانه را به بهترین شکل نشان دهد.
    عرصه های مختلفی را که با هم کل خانه را تشکیل می دهند، می توان به نحو سودمندی همراه با دسته بندی فعالیت های گوناگون به قسمت های خصوصی، نیمه خصوصی و همگانی تقسیم کرد.
    هر چند که مفهوم خلوت و فضای خصوصی و همگانی درون خانه در طول قرنها تغییر کرده است، اما امروزه مفهوم خلوت یکی از مفاهیم عمده فرهنگی تاثیرگذار در روند طراحی خانه میباشد. فعالیتهای خصوصی اغلب شامل فعالیت هایی از نوع خوابیدن، تفکر و اندیشیدن و… است که در اتاق خواب، حمام یا اتاق کار صورت می پذیرند.
    فعالیتهای عمومی درون خانه نیز شامل بودن در کنار افراد خانواده، صحبت با آنان، تماشای جمعی تلویزیون و به ویژه غذا خوردن است که اکثر مردم دوست دارند همراه با دیگران و کنار یک میز نشسته و با هم غذا بخورند.
    این فعالیت را میتوان یکی از مهم ترین رویدادهایی دانست که در مجموعه فعالیت های همگانی درون خانه اتفاق میافتد؛ چرا که می تواند دربرگیرنده رویدادهای همگانی دیگری چون گفت و گو و صحبت با هم، در کنار هم بودن، تماشای تلویزیون و… میباشد.
    از اینرو فضای در برگیرنده این رویداد درون خانه،وتزئین خانه خود دارای اهمیتی فراتر از سایر اجزای خانه میشود. در واقع ماهیت فضایی مکانی آشپزخانه به عنوان مهم ترین مرکز تجمع افراد خانواده که شامل فضای غذاخوری، فضای کار و آماده سازی غذا، فضای قرارگیری کابینت ها و عناصری همانند یخچال، اجاق گاز، ظرف شویی، ارتباط با فضاهای دیگر خانه، دسترسی به فضای باز همانند تراس یا حیاط خلوت و… سبب می شود که طراحی با توجهی ویژه انجام گیرد.
    توجه به ویژگی های کیفی این فضا همانند نحوه نورگیری طبیعی و نورپردازی مصنوعی، موقعیت قرارگیری و جان مایی آشپزخانه در خانه و ارتباط آن با دیگر فضاها و… در کنار ویژگی کمی و خواسته های شخصی کارفرما و گروه خانواده همانند جدا بودن فضای آشپزخانه از فضای غذاخوری، فضای قرارگیری میزغذاخوری، تفکیک آشپزخانه به فضای سرد و گرم و… از جمله مواردی است که بایستی به عنوان اولویت های طراحی آشپزخانه به آن توجه شود.

    دکوراسیون داخلی منزل

    دکوراسیون داخلی منزل

    آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که پیشینه این هنر به چه زمانی باز می‌گردد؟ 

    مطمئناً علاقه انسان به تزئین و آرایش محل زندگی‌اش امری تازه نیست حتی این احتمال وجود دارد که نقاشی‌های دوران غارنشینی، سوای مسئله اطلاع‌رسانی، نقش تزئینی نیز داشته‌اند.

    به هر روی، هنگامی که در سال ۱۹۲۲، هاوارد کارتر (Howard Carter)، باستان شناس بریتانیایی، مقبره توتنخامون (Tutankhamen) را گشود؛ نقاب طلای خالص، جواهرات ظریف و اشیاء تزئینی که در کنار جسد و در داخل مقبره قرار داده شده بود، بینشی وسیع درباره چگونگی زندگی مصریان و علاقه آنان به تزئینات و طراحی دکوراسیون داخلی را در اختیار محققان گذاشت که به نوبه خود آغازگر جستجویی دنباله‌دار و منجر به تجلی یافتن شکوه سبک اولیه مصری شد.

    حفاری‌های اولیه نشان داد که حتی بی‌نواترین خدمتکاران مصری هم، لوازم روزمره خانه‌شان را تزئین می‌کرده‌اند، امری که براساس استاندارهای فعلی در خور توجه است اینکه مصریان هرگز به راحتی رازهای خود را برملا نمی‌کردند، به همین روی مشخص نیست که دقیقاً علاقه و انگیزه آنان برای طراحی از کجا سرچشمه گرفته است.
    فرضیه‌ها و استدلال‌های مستمری در این زمینه مطرح شده است. آنچه می‌دانیم این است که سبک‌های آغازین طراحی از مصر نشأت گرفته‌اند.
    رومی‌ها اساتید مسلم طراحی بوده‌اند و هنوز هم از بسیاری جهات، خصوصاً در زمینه طراحی کلاسیک، سرآمد طراحان جهانند. علاقه وافرشان به اشیاء زیبا و سبک آسایش طلبانه‌شان در آثار به جامانده کاملا قابل ملاحظه است.

    آنها علاقمند بودند تا ثروت و موقعیت اجتماعی‌شان را به نمایش بگذارند و به زندگی مجلل و سبک پر زرق و برق تمایل داشتند.

    به دلیل موفقیت آنان در زمینه طراحی داخلی، حتی با معیارهای نوین هم هنوز در زمره بهترین‌های این هنر محسوب می‌شوند.

    میزان آسایش و نقاشی‌های زیبای فضای داخلی خانه‌هایشان که به صورت نقاشی دیواری و موزائیک‌کاری کف جلوه‌نمایی می‌کرد، از شگفت‌آورترین موفقیت‌های طراحی داخلی آن زمان بوده است.

    آنها با تمامی آراستگی و آذینی که می‌توانستند متصور شوند مبلمان، میزهایی با پایه‌های پنجه مانند، صندلی، اثاثیه خاص و مبلمان راحتی را طراحی می‌کردند و می‌ساختند. ضیافت‌ها و شیوه زندگی مجلل مهم‌ترین بخش هستی‌شان بود و از این‌رو این امر را در آرایش خانه‌هایشان متجلی می‌ساختند.

     

    طراحی داخلی

    دیزاین و چیدمان

    برخلاف رومیان، یونانی‌ها در زمینه دکوراسیون داخلی چندان شهره نبودند و شهرت اصلی‌شان به خاطر سبک معماری فوق‌العاده‌شان است که هنوز هم در شهر آتن قابل ملاحظه است.
     
    پس از سقوط امپراطوری روم و اشاعه مسیحیت، سبک سرد و صومعه مانندی بر دکوراسیون داخلی خانه‌ها حکمفرما شد. شیوه‌های کلاسیک، آزادی طراحی، زیبایی‌دوستی و تجمل‌پرستی رومی جای خود را به تخته‌های تیره و خانه‌های بی‌تزئین دادند.

    گرچه هنرمندان دوران گوتیک، سعر کردند تا حدی از این بی‌پیرایگی بکاهند، اما عملاً این سبک تا زمان ظهور رنسانس حکمفرما بود. با تولد دوباره آزادی‌های هنری؛ زیبایی و تزئین، مجدداً به خانه‌ها بازگشت مانند طراحی آشپزخانه ، طراحی پذیرایی تعدد هنرمندان به نامی که پس از رنسانس با آنها روبرو می‌شویم، خود گواهی بر این امر است.

    در ملل شرقی نیز علاقه به طراحی دکوراسیون داخلی زیبا کاملاً آشکار است. مبلمان و تزئینات چینی، فرش‌های ایرانی، صدف‌کاری‌های ژاپنی و مجسمه‌ها و نقاش‌های پر رنگ و لعاب هندی، همه نشان دهنده علاقه این ملل به زیباسازی فضای زندگی‌شان است. گرچه سبک دکوراسیون داخلی شرقی با شیوه غربی آن تفاوت‌های بسیاری دارد.

    با این همه اگر علاقمندید تا به عنوان یک دکوراتور داخلی حرفه‌ای به کار مشغول شوید، بهتر است پیش از هر کاری به مطالعه دقیق و کامل تاریخ هنر و طراحی معماری بپردازید تا کاملاً با انواع سبک‌ها و شیوه‌های مرتبط با این حرفه آشنا شوید. بسیاری از طراحان داخلی سرشناس، سبک‌ها و طراحی مبلمان‌ را به نام خود به جا گذاشته‌اند.

    گرچه ساختمان‌ها و فضای داخلی آنها باید سبک و شیوه زندگی زمان خود را منعکس کنند، اما این عمل بدون آگاهی از پیشینه آنها میسر نمی‌شود. بسیاری از طراحان داخلی با آمیختن چند سبک و حتی به کار بردن المان‌های شرقی و غربی در مکانی واحد، فضایی را خلق می‌کنند که علاوه بر تنوع و زیبایی، آرامشی خاص را برای ساکنینش به ارمغان می‌آورد

    طراحی داخلی

    دیزاین اتاق خواب

    شناخت پیشینه تاریخی طراحی داخلی نسبتا دشوار است. در طول تاریخ ثروتمندان همواره علاقه مند بودند که خانه های خود را به شیوه ای اشرافی بیارایند. طراحی های داخلی خانه های تمدن اولیه مصر نشان می دهد که آنها تا مدت های طولانی به  آراستن سقف خانه های خود می پرداختند. رومی ها نیز توجه زیادی به ظاهر خانه های خود داشتند. آنها همیشه به نمای خانه های خود به ویژه نمای خارجی آن، توجه می کردند.

    تاریخچه طراحی داخلی از یک سو به شیوه هایی مربوط می شود که مصری ها و رومی ها از آن ها در آراستن خانه های خود استفاده می کردند. از سوی دیگر نحوه استفاده از اسباب و اثاثیه، زمینه دیگری است که از مردم باستان به ما رسیده است.

    تاریخچه طراحی داخلی که امروزه وجود دارد به طراحی داخلی دوره رونسانس در ایتالیا برمی گردد. تزیین و تجمل  در آن دوره بسیار رایج بود. استفاده از فرش، تزئینات پرده ای و آینه های مزین به همان دوره مربوط می شود. پیشرفت های مربوط به طراحی داخلی در قرن های هفدهم و هجدهم افزایش یافت. به ویژه در فرانسه که نام پادشاهان و ملکه ها را براثاثیه و قطعات  تزئینی  می گذاشتند. تا این دوره فقط طبقات برگزیده با طراحی های داخلی آشنا بودند و از عهده هزینه های آن بر می آمدند. پس از انقلاب صنعتی، طراحی داخلی در طبقات متوسط نیز ظاهر شد. چاپ طرح های مربوط به طراحی های داخلی باعث افزایش دستیابی به صنعت شد، روند طراحی داخلی به سرعت گسترش یافت به طوری که امروزه طراحی داخلی به صورت حرفه ای آموزش داده می شود. افزایش علاقه افراد به طراحی داخلی به ظهور طرح ها و سبک های داخلی بسیاری  انجامید. به علاوه وجود سلیقه های متفاوت در افراد باعث به وجود آمدن سبک های متنوع در طراحی های داخلی شد. طراحی داخلی به سبک ” شابی چیک ” نوعی طراحی داخلی زنانه است که در آن تمام نمای داخلی سفید است. در این نوع طراحی دیوارها، کف و سقف ها کاملا سفید هستند.

    طراحی داخلی

    چیدمان پذیرایی

    مزیت طراحی داخلی به این سبک این است که رنگ دیگر اثاثیه و وسایل تزئینی به خوبی نشان داده خواهد شد. سبک سوئدی از دیگر سبک های جالب طراحی داخلی است که در آن مفهوم حداکثرگرایی دنبال می شود. در این سبک حتی در کوچکترین فضاها هم از حداکثر امکانات استفاده می شود و برای جذب بیننده رنگ های شاد و پرطراوت به کار گرفته می شوند.

    در طراحی به سبک معاصر دیوارهای  ساده و بدون طرح تیره رنگ به طرز زیبایی با اثاثیه ای به رنگ های روشن و متضاد ترکیب می شود. در این سبک از وسایلی استفاده می شود که از خطوط راست و نوک های تیز ساخته شده اند و برای جلب توجه بیننده فضا به اندازه کافی وجود دارد. طراحی های کلاسیک معاصر تا حدی به طراحی های معاصر شباهت دارند. با این تفاوت که در سبک کلاسیک از کنترست های روشن کمتر و وسایلی با لبه های گرد استفاده می شود.

    در طراحی داخلی به سبک فانکی از صندلی های بزرگ و رنگ روشن استفاده می شود. برای برجسته نشان دادن رنگ صندلی ها از رنگ های تیره در دیگر قسمت های فضا استفاده می شود. در طراحی داخلی به سبک نیویورک از فضاهای بزرگ و جادار، دیوارهایی به رنگ های خنثی و اثاثیه ای با رنگ های متضاد استفاده می شود. در این سبک اثاثیه به گونه ای چیده می شوند که بدون مواجه شدن با آنها می توان وارد راهروها شد. سبک های سنتی همان سبک هایی هستند که در طراحی منازل عموم مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ هایی که معمولا در این سبک  به کار می روند رنگ هایی شبیه به رنگ سنگ های زینتی  هستند که با جنس های مختلف اثاثیه و تزئیناتی از جنس ابریشم و ساتن متناسب خواهند بود.

    اگر به بیش از یک نوع طراحی داخلی علاقه مند هستید، طراحی های گلچین برای شما مناسب است. این طراحی ها در واقع ترکیبی از همه طراحی های دیگر هستند و مناسب افرادی هستند که در هر یک از سبک های طراحی به یک جنبه خاص علاقه دارند. در این طراحی انتخاب رنگ به عهده خود شخص است. هرکس براساس سلیقه ای که دارد برای راحتی خود، یکی از سبک های طراحی داخلی را انتخاب می کند. این طراحی ها نشان دهنده روندهای به وقوع پیوسته در جوامع و دوره های زمانی مختلف هستند و افراد معمولا  به طراحی هایی گرایش پیدا می کنند که با فرهنگ و جامعه آن ها متناسب باشد.

    طراحی داخلی

    اتاق کار

    چکیده 


    طراحی داخلی به ویژه طراحی داخلی خانه را میتوان در زمره پیچیده ترین مسائلی طبقه بندی کرد که یک معمار یا طراح با آن روبرو است. به عبارتی خانه به عنوان مکان سکونت انسان که شامل فضاهایی همانند اتاقهای خواب، فضای نشیمن، آشپزخانه، توالت، حمام و … است که میبایست در عین دارا بودن ویژگیها و کیفیتهای فضایی خاص خود، به نیازمندیهای و خواسته های تمام کاربران خود نیز پاسخگو باشد. در این میان آشپزخانه را میتوان برخوردار از ویژگی هایی دانست که آن را به نوعی از میان سایر فضاهای خانه شاخص تر میکند.

    و ارتباط تک تک افراد خانه با این فضا سبب میشود که این فضا را به صورت جداگانه بتوان مورد تحلیل فضایی قرار داد. به عبارتی این فضا در عین برخورداری از یک کاراکتر ویژه همانند سایر فضاهای خانه، به عنوان فضایی که حضور تمام افراد خانواده در آن را در یک زمان واحد یا در زمانهای مختلف میتوان انتظار داشت، شیوه طراحی و کیفیتهای فضایی مطلوب خود را میطلبد.
    بیشتر مطالعاتی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته اند به کلیت فضای خانه و طراحی داخلی آن و به بررسی روابط کلی فضاهای داخلی و بررسی کیفی و تفسیر ویژگی های فضایی آنها پرداخته اند. پرداخت ریزبینانه به هرکدام از این فضاها به ویژه فضای آشپزخانه، دیدگاهی است که تا به حال کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
    از این رو این مقاله با این رویکرد ضمن تحلیل فضایی آشپزخانه به ویژه در یک خانه ایرانی و سیر تحول کیفیت های فضایی و مکانی آن در دوران مختلف و تاثیرپذیری آن از فرهنگ ایران سعی دارد با ارائه الگوهایی به بیانی تازه در طراحی فضای آشپزخانه در یک خانه ایرانی دست یابد.

    طراحی داخلی

    دیزاین سالن غذا خوری

آرزو بازدید : 24 جمعه 10 دی 1395 نظرات (0)

خطرات مضاعف سیگار برای دیابتی ها

  • خطرات مضاعف سیگار برای دیابتی ها

    در حالی که سیگار کشیدن به اندازه کافی مضر است، تحقیق جدید نشان می دهد سیگار کشیدن افراد دیابتی حتی ریسک مرگ زودهنگام را تشدید می کند.

    زنان سیگاری مبتلا به دیابت

    زنان سیگاری مبتلا به دیابت

    محققان دانشگاه کلورادو آمریکا دریافته اند افراد به شدت سیگاری مبتلا به دیابت در مقایسه با افراد سیگاری بدون قندخون دو برابر بیشتر در معرض مرگ زودهنگام قرار دارند.

    این مطالعه شامل داده های بیش از ۵۳ هزار آمریکایی بود که یا قبلا سیگاری بودند یا در حال حاضر سیگار می کشیدند.

    طبق گزارش محققان، در مجموع در حدود ۱۳ درصد سیگاری های مبتلا به دیابت در طول هفت سال مطالعه جان شان را از دست دادند، درحالیکه این رقم در مورد افراد غیردیابتی کمتر از ۷ درصد بود.

    حتی داده ها نشان می دهد زنان مبتلا به دیابت بیش از مردان مستعد ابتلا به سرطان ریه هستند.

    طبق مطالعه، زنان سیگاری مبتلا به دیابت در مقایسه با زنان سیگاری بدون دیابت ۸۰ درصد بیشتر در معرض ریسک مرگ ناشی از سرطان ریه قرار داشتند.

آرزو بازدید : 25 چهارشنبه 12 آبان 1395 نظرات (0)

10 درمان طبیعی تسکین‌دهنده درد سینوس

  • 10 درمان طبیعی تسکین‌دهنده درد سینوس

    ۱٫ شست‌وشوی مجاری بینی برای تسکین درد سینوس

    استفاده از اسپری نمکی و ابزار شست‌وشوی بینی مانند ظرف نتی (Neti Pot)، حداکثر برای یک تا سه هفته، یک روش درمانی طبیعی مناسب است. یک ماده شست‌وشوی نمکی ترشحات مخاطی را رقیق می‌کند و باعث می‌شود که آن‌ها به‌راحتی از مجاری بینی خارج شوند. اگر مبتلابه مشکلات سینوس هستید، بهتر است که هر روز با استفاده از ظرف نتی و یک محلول نمکی، مجاری بینی خود را شست‌وشو دهید تا سینوس‌ها را مرطوب نگه‌دارید و از درد سینوس بکاهید.

    ۲٫ بروملین را برای تسکین درد سینوس امتحان کنید

    بروملین پروتئینی است که در ساقه‌های آناناس یافت می‌شود. برای سال‌های بسیار زیادی مشت‌زن‌ها از این ماده برای کاهش ورم ناشی از مشت‌زنی استفاده می‌کردند. ظاهرا بروملین می‌تواند در تسکین درد سینوس مفید باشد و هم به کاهش ورم مجاری بینی کمک کند. اما پیش از مصرف بروملین با پزشک خود صحبت کنید، چون بروملین می‌تواند با دیگر داروهای مصرفی تاثیر متقابل داشته باشد.

    ۳٫ بخار گرفتن برای تسکین درد سینوس

    بخارآب داغ می‌تواند به مرطوب کردن سینوس‌ها کمک کند. در هنگام دوش گرفتن چند قطره اکالیپتوس یا منتول درون آب بریزید تا حمام خود را پر از بخار کنید. یک دوش یا حمام داغ یا پر از بخارآب می‌تواند به نرم کردن مخاط کمک کند.

    10 درمان طبیعی تسکین‌دهنده درد سینوس

    10 درمان طبیعی تسکین‌دهنده درد سینوس

    ۴٫ نوشیدن مایعات برای تسکین درد سینوس

    تامین آب بدن می‌تواند از بسیاری جهات به بدن شما کمک کند که یکی از این کمک‌ها مرطوب نگه‌داشتن سینوس‌ها است. در طول روز آب بنوشید و از مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار خودداری کنید، چون باعث کاهش آب بدن می‌شود.

    ۵٫ خوردن غذاهای ادویه‌دار برای تسکین درد سینوس

    غذاهای ادویه‌داری همچون خردل، فلفل‌های تند، کاری و ترب کوهی می‌توانند به تسکین درد سینوس‌ها کمک کنند. اگر غذاهای ادویه‌دار را دوست دارید، می‌توانید با اضافه کردن آن‌ها به وعده‌های غذایی خود مجاری بینی خود را باز کنید.

    ۶٫ خانه خود را برای تسکین درد سینوس ضد آلرژی کنید

    آلرژی‌ها می‌توانند درد سینوس را بدتر کنند. برای جلوگیری از آلرژی‌های بینی، گرد و خاک را از خانه خود بزدایید، سیستم تهویه هوا نصب کنید و حیوانات خانگی را دور از اتاق‌خواب خود نگه‌دارید.

    ۷٫ از یک مرطوب‌کننده برای تسکین درد سینوس استفاده کنید

    دستگاه‌های مرطوب‌کننده (بخور سرد) می‌تواند هوا را مرطوب نگه دارد، اما این اطمینان را در خود حاصل کنید که دستگاه مرطوب‌کننده شما همواره تمیز است، مخصوصا اگر به قارچ‌ها آلرژی دارید. یک مرطوب‌کننده کثیف می‌تواند به تولیدمثل کپک کمک کند و باید از مرطوب کننده‌ها در ماه‌های خشک و نه در زمان‌های مرطوب استفاده کنید. علاوه بر این همواره متوجه میزان رطوبت اتاق خود باشید. رطوبت ۳۵ تا ۵۰ درصدی مطلوب است و اگر پنجره‌های شما شروع به بخار گرفتن کردند بدانید که سطح رطوبت اتاق شما بسیار بالا است.

    ۸٫ از کمپرس‌های گرم برای تسکین درد سینوس استفاده کنید

    می‌توانید از کمپرس گرم برای مرطوب نگه‌داشتن بافت‌های بینی خود استفاده کنید، یا می‌توانید ظرفی را پر از آب گرم بخار دار کنید و صورت خود را نزدیک این ظرف کنید و روی خود حوله‌ای قرار دهید و این بخار را استشمام کنید. مراقب باشید که صورت خود را نسوزانید. علاوه بر این، می‌توانید پس از استفاده از یک کمپرس گرم از یک کمپرس سرد نیز استفاده کنید که می‌تواند به تسکین درد سینوس کمک کند.

    ۹٫برای تسکین درد سینوس فورا به سراغ آنتی‌بیوتیک‌ها نروید

    استفاده کورکورانه از آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند منجر به مقاومت آنتی‌بیوتیکی و رشد میکروب‌ها شود. همچنین ممکن است تاثیری در درمان اکثر موارد سینوزیتی نداشته باشد. کمتر از ۲ درصد این عفونت‌ها باکتریایی هستند. اکثر عفونت‌های سینوسی ویروسی هستند و باید آن‌ها را بدون آنتی‌بیوتیک‌ها درمان کرد. اصولا پزشکان در هنگام مواجهه با مشکل عفونت سینوسی به بیمار خود توصیه می‌کنند تا هفت روز را بدون استفاده از آنتی‌بیوتیک سپری کند تا ببینند حال آن‌ها به‌خودی‌خود خوب می‌شود یا خیر. در حقیقت، در سال ۲۰۱۲ در ژورنال JAMA تحقیقی به چاپ رسید که بر اساس نتایج آن مصرف سه‌روزه آنتی‌بیوتیک‌ها تاثیر اندکی در کاهش علائم سینوزیت حاد داشت و تنها در روز هفتم این آنتی‌بیوتیک‌ها مزیت‌های ناچیزی از خود نشان دادند.

    ۱۰٫ بدانید که چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

    اگر درد سینوس شما با داروهای بدون نسخه بهبود نیافت، پزشک شما می‌تواند انجام سی‌تی‌اسکن از بینی و سینوس‌ها را به شما پیشنهاد کند تا در صورت نیاز جراحی انجام دهید. اگر درد سینوس شما به مدت یک هفته طول کشید و مبتلابه تب شدید، باید به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید، چون ممکن است که به درمانی فراتر از درمان طبیعی نیاز داشته باشید.

    منبع : shafaonline.ir
آرزو بازدید : 27 جمعه 07 آبان 1395 نظرات (0)

طرز تهیه لیموناد چربی سوز

  • طرز تهیه لیموناد چربی سوز

    دلایل متنوعی برای علت چاقی ارائه شده است. اما مهمترین علت موثر در چاقی و اضافه وزن، عبارت است از تمایل بدن ما برای ذخیره انرژی بصورت چربی این تمایل به صورت تکاملی به انسان امروزی به ارث رسیده است. هزاران سال پیش، اجداد انسان امروزی به دلیل نحوه تغذیه که عبارت بود از دوره‌های پرخوری، و انتظار طولانی مدت برای پیدا کردن دوباره غذا، توانایی ذخیریه انرژی به صورت بافت اضافه چربی را به دست آوردند.

    مکانیسم و عوارض چاقی

    مرض چاقی احتمال ابتلا به بیماری‌های گوناگون، به خصوص بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دوم، آپنه مسدود کننده خواب، انواع مشخصی از سرطان، آرتروز استخوان و آسم را افزایش می‌دهد. مرض چاقی بیشتر به وسیله ترکیب بیش از اندازه انرژی غذایی ورودی، تحرکات بدنی کم، و استعداد ژنتیکی، ایجاد می‌شود. هرچند اندک مواردی در ابتدا به وسیله ژن، اختلالات غدد درون ریز، داروها یا امراض روانی ایجاد می‌شوند. به عنوان شاهدی بر این نظریه، برخی از افراد چاق با وجود کم غذا خوردن، به دلیل محدود بودن متابولیسم کند بدن، دچار افزایش وزن می‌گردند. به طور میانگین، افراد چاق میزان مصرف انرژی بیشتری نسبت به همتایان لاغر خود دارند که این امر به دلیل میزان انرژی لازم برای نگهداری کردن از بدنی که دارای اضافه وزن است، می‌باشد. .رژیم غذایی و تمرینات ورزشی راه حل‌های اصلی مرض چاقی می‌باشند. کیفیت رژیم غذایی را می‌توان با کاهش مصرف غذاهای پرانرژی، مانند غذاهای پرچرب و شیرین، و همچنین استفاده بیشتر از غذاهای گیاهی رژیمی، افزایش داد. داروهای ضد چاقی ممکن است جهت کاهش اشتها یا جلوگیری از جذب چربی، در کنار یک رژیم غذایی مناسب استفاده شوند. اگر رژیم غذایی، ورزش و دارو مؤثر نباشند، بالن شکمی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؛ یا ممکن است جراحی برای کاهش حجم شکم و / یا طول روده، به جهت ایجاد سیری زودرس و کاهش توانایی جذب مواد مغزی، انجام گیرد.

    مرض چاقی

    با افزایش شیوع در بزرگسالان و کودکان، یکی از عمده ترین علل قابل پیشگیری مرگ و میر در سرتاسر جهان می‌باشد، و صاحب نظران آن را به عنوان یکی از جدی ترین مشکلات سلامت عمومی در قرن بیست و یکم می‌دانند.مرض چاقی در بسیاری از مناطق مدرن جهان، (مخصوصا درجهان غرب) به عنوان لکه دار شدن شناخته می‌شود؛ با این وجود در گذشته در بسیاری از موارد چاقی به عنوان سمبول توانگری و باروری شناخته می شده است و هم اکنون نیز در برخی نقاط جهان این عقیده وجود دارد.

    نوشیدنی معجزه گر برای لاغری و سوزاندن چربی های بدن مناسب برای افرادی که اضافه وزن دارند . با کمک این نوشیدنی لیموناد می توانید بسیاری از چربی های اضافه بدنتان را بسوزانید.

    در این مطلب از سایت تالاب شما را با طرز تهیه ی لیمونادی خوشمزه آشنا می کنیم و خواص ترکیبات آن در چربی سوزی را توضیح می دهیم. به کمک این لیموناد می توانید بدنتان را پاکسازی کرده، انرژی تان را بیشتر کنید و مهم تر از همه این که چربی ها را بسوزانید و لاغر شوید.

    برخی مواد غذایی حاوی خواصی هستند که به هضم غذا، جذب بهتر آن ها و دفع چربی ها کمک زیادی می کنند. در نتیجه هر آنچه خورده اید روی شکم، دور کمر و ران ها انبار نمی شود. در این مطلب شما را با طرز تهیه ی لیمونادی خوشمزه آشنا می کنیم و خواص ترکیبات آن در چربی سوزی را توضیح می دهیم. به کمک خواص ترکیبات این لیموناد می توانید بدنتان را پاکسازی کرده، انرژی تان را بیشتر کنید و مهم تر از همه این که چربی ها را بهتر بسوزانید و لاغر شوید. لطفاً با ما همراه باشید.

    لیموناد چربی سوز
    با شنیدن ترکیبات این نوشیدنی شگفت زده خواهید شد؛ با وجود اینکه ترکیب اصلی آن لیموترش است، در واقع لیموناد مد نظر ما حاوی ترکیباتی با قدرت چربی سوزی بالا است که ویتامین های خوبی به بدنتان می رسانند.

    مواد لازم برای تهیه ی لیموناد چربی سوز

    مواد لازم میزان
    آب    ۱ لیتر
    لیموترش ارگانیک با پوست ۱ عدد
    چای  سبز ۲ فنجان
    روغن نارگیل ۱ قاشق (۱۵ میلی لیتر)
    سرکه سیب  ۱ قاشق (۵ میلی لیتر)
    فلفل کاین ۱ نوک انگشت
    زنجبیل ۱ نوک انگشت
    عصاره ی استویا   به میزان لازم

    روش تهیه ی لیموناد چربی سوز
    آب را داغ کنید تا به جوش بیاید. زیر شعله را خاموش کرده و چای سبز را داخل آن بریزید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه دم بکشد. زمانی که چای آماده شد مواد ذکر شده را به آن افزوده و داخل مخلوط کن بریزید. تمام مواد را به مدت ۳۰ ثانیه میکس کنید. سپس ترکیب را صاف کرده و به صورت گرم یا سرد نوش جان کنید.

    زمان نوشیدن لیموناد چربی سوز
    مصرف این نوشیدنی خارج از وعده های غذایی و به خصوص نوشیدن آن به صورت ناشتا مؤثرتر بوده و خواص آن بیشتر جذب بدن می شود. می توانید به مدت یک ماه هر روز از این نوشیدنی مصرف کنید. در این صورت می توانید با سرعت بیشتری به هدف لاغری تان برسید و حتی بهبودی زیادی در وضعیت عمومی بدنتان مشاهده کنید و انرژی تان بیشتر شود.

    زمان نوشیدن لیموناد چربی سوز

    زمان نوشیدن لیموناد چربی سوز

    لیموترش کمک زیادی به هضم راحت غذا و دفع چربی ها می کند

    نگاهی به خواص ترکیبات لیموناد چربی سوز

    لیموترش
    لیموترش یک ماده ی غذایی درمانگر است که کمک زیادی به هضم راحت غذا و دفع چربی ها می کند. این ماده ی غذایی همچنین باعث افزایش متابولیسم (سوخت و ساز بدن) می شود؛ چون حاوی میزان قابل توجهی ویتامین C می باشد. حتی می توانید از لیموترش برای تمیز کردن لکه های چربی ماسیده در آشپزخانه نیز استفاده کنید. باید بدانید که پوست این میوه ی ترش نیز حاوی خواص زیادی است. به همین دلیل توصیه می شود که از لیموترش درسته در تهیه ی این لیموناد استفاده کنید. البته به شرطی که به محصولات ارگانیک و طبیعی دسترسی داشته باشید.

    چای سبز
    چای سبز حاوی ترکیب شگفت آوری به نام کاتچین است که به چربی سوزی سریع کمک زیادی می کند. در واقع مصرف روزانه ی چای سبز شما را با سرعت بیشتری به هدفتان نزدیک می سازد. این نوشیدنی حاوی ترکیبات مفید دیگری نیز هست که خاصیت ضدسرطانی و ضدالتهابی دارند.

    می توانید به مدت یک ماه هر روز از این نوشیدنی مصرف کنید. در این صورت می توانید با سرعت بیشتری به هدف لاغری تان برسید و حتی بهبودی زیادی در وضعیت عمومی بدنتان مشاهده کنید و انرژی تان بیشتر شود.

    البته می توانید در تهیه ی این لیموناد چربی سوز به سراغ چای قرمز نیز بروید. این چای نیز خواصی مشابه با چای سبز دارد یعنی این که حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات چربی سوز است. باید بدانید که چای قرمز خواصی محرک دارد یعنی تأثیر بیشتری در بی خوابی دارد. بنابراین اگر از مشکل بی خوابی و بدخوابی رنج می برید بهتر است چای قرمز انتخاب دومتان باشد و بیشتر به چای سبز نظر داشته باشید.

    طرز تهیه لیموناد چربی سوز

     چای سبز حاوی ترکیب شگفت آوری به نام کاتچین است که به چربی سوزی کمک زیادی می کند.

    فلفل کاین

    فلفل کاین یک ماده ی محرک طبیعی فوق العاده است که باعث افزایش تعریق و بالا رفتن ضربان قلب می شود. این مسئله به تحریک هرچه بیشتر متابولیسم و سوزاندن بیشتر چربی ها کمک می کند. اگر به طعم تند این ادویه عادت ندارید می توانید با افزودن مقدار اندکی از آن به غذاها شروع کنید و به مرور میزان آن را افزایش دهید.

    طرز تهیه لیموناد چربی سوز

    فلفل کاین به تحریک هرچه بیشتر متابولیسم و سوزاندن بیشتر چربی ها کمک می کند.

    روغن نارگیل
    روغن نارگیل به خانواده ی چربی های سالم تعلق دارد که میزان چربی بدن را در حد تعادل نگه می دارد. یعنی متناسب با نیاز بدن باعث لاغری یا چاقی می شود. این روغن حاوی ترکیبات مؤثری نیز هست که به ارتقای سلامت بدن کمک زیادی می کند. می توانید به روغن کتان نیز اعتماد کنید. این روغن نیز سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که می توانند به کاهش شاخص چربی بدن کمک کنند.

    سرکه سیب
    سرکه سیب باعث فعال شدن آنزیم های طبیعی بدن می شود. این آنزیم ها به هضم غذا و دفع چربی ها کمک زیادی می کنند.

    گیاه استویا
    با وجود اینکه شیرین کننده هایی مانند عسل نیز ارزش غذایی بالایی دارند اما اگر قصد لاغری دارید بهتر است به استویا بیشتر اعتماد کنید. استویا حاوی خواص زیادی برای سلامتی بوده و فاقد کالری است. بنابراین بهتر است برای شیرین کردن لیمونادتان از عصاره ی استویا استفاده کنید.

     زنجبیل به رفع چربی های بدن کمک میکند

    زنجبیل
    زنجبیل خواص مشابهی به فلفل کاین دارد اما به اندازه ی آن تند نیست. اگر تمایلی به مصرف فلفل کاین ندارید می توانید با خیال راحت زنجبیل را جایگزین آن کنید.

    منبع : talab.ir
آرزو بازدید : 23 دوشنبه 03 آبان 1395 نظرات (0)

ویتامین های مهم دوران بارداری

  • ویتامین های مهم دوران بارداری

    ویتامین C

    ویتامین C که اسیداسکوربیک نیز نامید می‌‌شود برای ساخت و ترمیم بافت‌ها، التیام زخم، رشد استخوان و سلامت پوست لازم است. ویتامین C برای دفاع در برابر عفونت‌ها لازم بوده و از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌‌کند. از سویی این ویتامین به جذب بهتر آهن نیز کمک می‌‌کند و بهتر است که همراه وعده‌های غذایی نهار و شام از مواد غذایی حاوی ویتامین C مانند سالاد استفاده شود.

    مقدار توصیه شده ویتامین C در بارداری ۱۰ میلی‌گرم در روز بیش از قبل بارداری است. بیشترین مقدار قابل تحمل این ویتامین ۲۰۰۰ میلی‌گرم در روز است. مصرف بیش از اندازه ویتامین C در مکمل‌ها ممکن است خطر تولد نوزاد نارس را افزایش دهد. بهترین راه تامین این ویتامین، مصرف مقدار کافی میوه و سبزی در روز است. اگر مادر باردار ۵ واحد میوه در روز مصرف کند نیاز ویتامین C او تامین خواهد شد.

    مرکبات غنی از ویتامین C هستند. سبزیجات برگ سبز و بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌های دیگر مانند کیوی، انواع کلم و فلفل دلمه نیز منابع خوب این ویتامین محسوب می‌‌شوند. گرما ویتامین C را از بین می‌‌برد، بنابراین بهتر است مواد غذایی حاوی ویتامین C تازه مصرف شود.

    ویتامین های مهم دوران بارداری

    ویتامین های مهم دوران بارداری

     ویتامین B6

    ویتامین B6 که پیریدوکسین نیز نامیده می‌‌شود یک ویتامین محلول در آب است و به سوخت و ساز پروتئین، چربی و کربوهیدرات‌ها کمک می‌‌کند. به علاوه این ویتامین برای ساخت سلول‌های قرمز خون، آنتی بادی‌ها و انتقال دهنده‌های عصبی لازم بوده و برای رشد مغز و سیستم عصبی نوزاد مهم است.

    تحقیقات نشان می‌‌دهند که ویتامین B6 برای تهوع و استفراغ بارداری مفید است. البته در این مورد به مقادیر زیادی از این ویتامین نیاز است و باید حتما تحت نظر متخصص مصرف شود.

    ویتامین B6 از ریزمغذی‌هایی است که نیاز به آن در دوران بارداری افزایش می‌‌یابد. مقدار توصیه شده این ویتامین در دوران بارداری ۹/۱ میلی‌گرم در روز است که ۶/۰ میلی گرم بیش از زنان غیرباردار است. حبوبات، مغزها و گوشت‌ها از منابع خوب ویتامین B6 هستند.

    رژیم سالم و متنوع مقدار کافی از ویتامین B6 را تامین می‌‌کند و نیازی به مصرف مکمل نیست. با این حال عمده مکمل‌های بارداری حاوی ۱۰۰ درصد مقدار مورد نیاز از این ویتامین هستند. باید از مصرف بی‌رویه مکمل بدون تجویز متخصص خودداری شود. التهاب زبان، زخم دهان، افسردگی و کمخونی از علائم کمبود ویتامین B6 هستند.

    ویتامین K

    ویتامین K ویتامین محلول در چربی است که شامل دو فرم K1 و K2 است. ویتامین K1 فرمی از این ویتامین است که به طور طبیعی در گیاهان وجود دارد. سبزیجات برگ سبز غنی از این ویتامین هستند. به علاوه باکتری‌های موجود در روده انسان نیز مقداری ویتامین K2 می‌‌سازند.

    ویتامین K برای لخته شدن خون لازم است. کمبود شدید ویتامین K باعث افزایش خطر خونریزی می‌‌شود. البته کمبود ویتامین K نادر است و به ندرت مادران باردار نیاز به مصرف مکمل دارند، در برخی شرایط از جمله استفاده از داروهای ضدتشنج، کولیت زخمی و دیگر بیماری‌های مزمن روده، که جذب ویتامین K کاهش می‌‌یابد، مادران باید مکمل ویتامین K مصرف کنند تا خطر خونریزی کاهش یابد.

    ویتامین E

    ویتامین E از جمله ویتامین‌های محلول در چربی است. این ویتامین در روغن ذرت، روغن سویا، روغن آفتابگردان و مغزها وجود دارد. زنان باردار به ویتامین E بیشتری از زمان قبل بارداری نیاز ندارند. بسیاری از مکمل‌های توصیه شده در زمان بارداری نیز حاوی مقدار کافی از این ویتامین هستند.

    بنابراین به نظر نمی‌رسد مادران باردار برای تامین این ویتامین دچار مشکل شوند. مقدار توصیه شده ویتامین E در زمان بارداری و قبل از آن ۱۵ میلی‌گرم در روز است.

    منبع : zendegionline.ir
آرزو بازدید : 54 جمعه 23 بهمن 1394 نظرات (0)

عکسهای مهناز افشار در جشنواره 34 فیلم فجر – گالری عکس پیکس آی ار

  • عکسهای مهناز افشار در جشنواره 34 فیلم فجر – گالری عکس پیکس آی ار

    عکسهای مهناز افشار در افتتاحیه فیلم خانه ای در خیابان ۴۱ ، مهناز افشار (متولد ۲۱ خرداد ۱۳۵۶ در تهران) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است.
    عکسهای مهناز افشار در جشنواره فیلم فجر
    مهناز افشار دیپلم اش را در رشته تجربی گرفت و برای ادامه تحصیل به مدت چهار سال در مؤسسه‌ای غیرانتفاعی به تحصیل در رشته تدوین پرداخت. خانواده اش ریشه مذهبی دارند، به همین دلیل هم در ابتدا مخالف بودند که دخترشان وارد بازیگری شود. در کلاس‌های بازیگری استاد حمید سمندریان تعلیم دید.

    مهناز افشار در افتتاحیه فیلم خانه ای در خیابان 41

    مهناز افشار در افتتاحیه فیلم خانه ای در خیابان ۴۱

    مهناز افشار در افتتاحیه فیلم خانه ای در خیابان 41

    مهناز افشار در افتتاحیه فیلم خانه ای در خیابان ۴۱

    مهناز افشار در افتتاحیه فیلم خانه ای در خیابان 41

    مهناز افشار در افتتاحیه فیلم خانه ای در خیابان ۴۱

    مهناز افشار در افتتاحیه فیلم خانه ای در خیابان 41

    عکس مهناز افشار در افتتاحیه فیلم خانه ای در خیابان ۴۱

    مهناز افشار در افتتاحیه فیلم خانه ای در خیابان 41

    عکس مهناز افشار در افتتاحیه فیلم خانه ای در خیابان ۴۱

    عکس مهناز افشار در جشنواره فیلم فجر

    عکس مهناز افشار در جشنواره فیلم فجر

    مهناز افشار در افتتاحیه فیلم خانه ای در خیابان 41

    عکس مهناز افشار در جشنواره فیلم فجر

    مهناز افشار در افتتاحیه فیلم خانه ای در خیابان 41

    عکس مهناز افشار در جشنواره فیلم فجر

    مهناز افشار در افتتاحیه فیلم خانه ای در خیابان 41

    مهناز افشار در جشنواره فیلم فجر

    مهناز افشار در افتتاحیه فیلم خانه ای در خیابان 41

    مهناز افشار در جشنواره فیلم فجر

    مهناز افشار در افتتاحیه فیلم خانه ای در خیابان 41

    مهناز افشار در جشنواره فیلم فجر

    مهناز افشار در افتتاحیه فیلم خانه ای در خیابان 41

    مهناز افشار در جشنواره فیلم فجر

آرزو بازدید : 26 یکشنبه 22 آذر 1394 نظرات (0)

عکسهای رویا میرعلمی

آرزو بازدید : 21 یکشنبه 22 آذر 1394 نظرات (0)

عکسهای بازیگران در نمایشنامه خوانی آناکارنینا

  • عکسهای بازیگران در نمایشنامه خوانی آناکارنینا

    نگار عابدی در نمایشنامه خوانی آناکارنینا

     

    نمایشنامه خوانی آناکارنینا , عکسهایی از هنرمندان در نمایشنامه خوانی آناکارنینا , عکسهای یادگاری بازیگران در پایان نمایشنامه خوانی آناکارنینا , عکسهای بازیگران زن در نمایشنامه خوانی آناکارنینا , عکسهای نگار عابدی در نمایشنامه خوانی آناکارنینا , عکسهای ستاره پسیانی در نمایشنامه خوانی آناکارنینا , عکسهای شبنم فرشادجو در نمایشنامه خوانی آناکارنینا , عکسهای جدید ترانه علیدوستی و شبنم فرشجاد جو , عکسهای ترانه علیدوستی آبان ۹۴ , عکسهای ترانه علیدوستی زمستان ۹۴ , عکس جدید ستاره پسیانی و لیلا زارع , عکسهای لیلا زارع در نمایشنامه خوانی آناکارنینا , عکسهای مارال فرجاد در نمایشنامه خوانی آناکارنینا , عکسهای دیدنی نگار عابدی زمستان ۹۴ , عکسهای نگار عابدی آبان ۹۴ , نمایشنامه خوانی آناکارنینا آبان ۹۴ ,

آرزو بازدید : 13 یکشنبه 22 آذر 1394 نظرات (0)

ایجاد اطمینان در وب سایت

  • ایجاد اطمینان در وب سایت

    آیا بازدید کنندگان وب سایت شما پس از یک بار بازدید وب سایت از وب سایت شما خارج می شوند؟ آیا در تبدیل بازدید کنندگان وب سایت به مشتریان خود مشکل دارید؟ یکی از دلایلی که باعث عدم تبدیل بازدید کنندگان وب سایت به مشتری می گرددعدم اعتماد می باشد. اما حتی برای وب سایت هایی که به فروش کالا و خدمات نمی پردازند ایجاد اطمینان مهم می باشد.

    بالا بردن سطح اطمینان در سایت می تواند باعث بالا رفتن ترافیک در وب سایت گردد که این افزایش ترافیک می تواند به سبب تبادل نظر در مورد یک محصول، دانلود کتاب الکترونیکی و یا عضویت در خبرنامه باشد. برای افزایش سطح اطمینان کاربران وب سایت می توانید موارد زیر را انجام دهید.

    شبکه های اجتماعی

    امروزه کاربران بسیاری در اینترنت عضو شبکه های اجتماعی هستند و استفاده از شبکه های اجتماعی روز به روز در حال گسترش است به طوری که امروزه هر شخص در اینترنت حداقل عضو یکی از شبکه های اجتماعی می باشد. کاربران امروزه به صحبت های دوستان خود بیش از هر چیزی اطمینان دارند و تصمیمات خود را بر اساس پیشنهادات دوستان و نزدیکان خود می گیرند. در صورتی که بتوانید در شبکه های اجتماعی حضور قوی داشته باشید و به مشتریان خود از طریق این شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید و خدمات قابل قبولی به ایشان ارائه نمایید می توانید از طریق شبکه اجتماعی خود در سایر کاربرانی که شما را نمی شناسند جلب اعتماد نمایید. البته دقت نمایید اولین و مهترین مسئله در این روش جلب اعتماد ارائه خدمات و محصولات با کیفیت بالا با پایین ترین هزینه ممکن است و در صورتی که مبنای خود را به این روش بگذارید حتما در ایجاد اطمینان در کاربران خود از طریق شبکه های اجتماعی موفق خواهید بود. سعی نمایید شبکه های اجتماعی مفیدتر در زمینه کاری خود را بیابید و فعالیت روزانه خود را آغاز نمایید و چیزی که باعث اثر گذاری شبکه های اجتماعی در کسب و کار شما خواهد بود تداوم فعالیت با آن می باشد.

    ظاهر وب سایت

    برای آنکه کاربر با وب سایت شما ارتباط بهتری برقرار نمایید می بایست ظاهر مناسبی داشته باشد تا کاربر مدت زمان بیشتری در وب سایت باقی بماند و بتواند مطالب بیشتری از سایت را مطالعه نماید. برای آنکه وب سایت تاثیر مناسبی در کاربر داشته باشد می بایست ظاهر مناسبی در زمینه فعالیت کاری وب سایت داشته باشد و مثلا در صورتی که جنبه فعالیت وب سایت فروشگاهی می باشد قالب وب سایت نیز حتما می بایست به صورت فروشگاهی طراحی گردد زیرا کاربران با توجه به هر زمینه فعالیتی در انتظار الگوی خاص هستند که در صورتی که وب سایت مورد نظر با الگوی ذهنی آنان مطابقت نداشته باشد شاید برای ادامه فعالیت در سایت سردرگم شوند. سادگی الگوی طراحی باعث می گردند طیف وسیعی از کاربران را جذب نمایید و کاربران بدون پیچیدگی های طراحی بتوانند مطالب لازم را از وب سایت دریافت نمایید. طراحی دو بعدی و فلت که جزو گرایش های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ می باشد مصداق کامل طراحی ساده می باشد که در این نوع طراحی ها کاربران ارتباط بهتری با وب سایت برقرار می نمایند و بهتر متوجه موضوع فعالیت وب سایت و مکان قرار گرفتن مطالب می گردند.

    شفافیت

    بهتر است تمامی مطالبی که کاربران وب سایت شما به آن نیازمندند تا بدانند را در وب سایت به صورت کامل و شفاف ارائه نمایید تا کاربر به صورت کامل توجیه گردد. مثلا در صورتی که خدماتی ارائه می نمایید و یا کالایی به فروش می رسانید بهتر است جنبه های مختلف کالا و یا خدمت را به صورت کامل تشریح نمایید تا سوالی برای کاربر باقی نماند. از تشریح نقاط ضعف محصولات و خدمات خود نهراسید و با انجام این کار حس اطمینان و اعتماد بیشتری در کاربر خود ایجاد خواهید نمود.

    مجوزها و تاییدیه ها

    برای آنکه کاربر با اطمینان بیشتری در وب سایت شما گشت و گذار نماید بهتر است کلیه مجوزها و تاییده های اخذ شده خود را در سایت بارگذاری نمایید و در صورتی که تا کنون اقدام به اخذ مجوز ننموده اید اقدام نمایید. وجود مجوز در سایت باعث قوت قلب مشتریان می گردد و تاثیر بسزایی در تبدیل کاربران وب سایت به مشتری خواهد داشت. همانطور که می بینید دارکوب نیز نماید اعتماد الکترونیکی و مجوز نظام صنفی خود را در سایت جهت جلب اعتماد بیشتر کاربران خود بارگذاری نموده است.

    عدم وجود خطا در وب سایت

    بهتر است قبل از آنکه کاربران وب سایت شما خطاها و صفحات مشکل دار وب سایت شما را بیابند وب سایت خود را به صورت کامل بررسی نمایید تا مشکلی در سایت وجود نداشته باشد. وجود غلط های املایی و صفحات مشکل دار باعث تاثیر منفی در جلب اعتماد کاربران می باشد. بنابراین بهتر است همین امروز بررسی وب سایت خود را آغاز نمایید.

    بالوی پور علی

آرزو بازدید : 78 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)

عکسهای فریبا نادری

  • عکسهای فریبا نادری

    فریبا نادری (۱۳۶۳- در تهران) بازیگر زن ایرانی و همسر سابق مسعود رسام است. او پس از مرگ همسرش مسعود رسام در سال ۱۳۸۸ دیگر ازدواج نکرد و در مصاحبه‌ای با ایسنا اعلام کرد هرگز با بازیگران تلویزیون یا سینما ازدواج نخواهد کرد. او که در سریال‌هایی چون ستایش 1و2 بازی کرده است، در شهریور ۱۳۹۴ اعلام کرد که به زودی در سریال ستایش ۳ هم بازی خواهد کرد.
    عکس شخصی و زیبای فریبا نادری آذر 94

    عکسهای آتلیه ای فریبا نادری

    عکس شخصی و زیبای فریبا نادری آذر 94

    عکس شخصی و زیبای فریبا نادری آذر 94

    عکس شخصی و زیبای فریبا نادری آذر 94

    عکس شخصی و زیبای فریبا نادری آذر 94

    عکس شخصی و زیبای فریبا نادری آذر 94

    عکس شخصی و زیبای فریبا نادری آذر 94

    عکس شخصی و زیبای فریبا نادری آذر 94

    عکس شخصی و زیبای فریبا نادری آذر 94

آرزو بازدید : 29 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)

عکسهای فریبا کوثری در در اکران مردمی فیلم چهارشنبه خون به پا میشود

آرزو بازدید : 20 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)

تفاوت طرز نشستن پوتین در مقابل مقام معظم رهبرى

  • تفاوت طرز نشستن پوتین در مقابل مقام معظم رهبرى

    تفاوت طرز نشستن پوتین رییس جمهور فدراسیون روسیه در مقابل مقام معظم رهبرى جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای با دیگر سران کشورها

    potin

    ولادیمیر پوتین بلافاصله پس از ورود به ایران و بدون تشریفات رسمی به دیدار رهبر معظم انقلاب ، حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) رفت.

آرزو بازدید : 13 جمعه 06 آذر 1394 نظرات (0)

عکسهای یکتا ناصر در نشست خبری فیلم من سالوادور نیستم

آرزو بازدید : 33 جمعه 06 آذر 1394 نظرات (0)

طرز تهیه مرنگ

  • طرز تهیه مرنگ

    مرنگ
    (
    Meringue)، محصولی است که از به‌هم زدن سفیدهٔ تخم‌مرغ
    و شکر حاصل شده و به عنوان دسر، یا برای تهیهٔ شیرینی و کیک، و یا تزئین آن‌ها به کار
    برده می‌شود. در ازای هر سفیدهٔ تخم مرغ ۴۰ گرم شکر و برای عطر از چند قطره اسانس وانیل
    یا اسانس لیمو استفاده می‌شود.

    آماده سازی: 15 دقیقه

    مواد اولیه:

     http://lg-zh.com/wp-content/uploads/2015/11/56587fe483aa5.jpg

    طرز
    تهیه:

    سفیده
    تخم‌مرغ، وانیل، نمک و کرم تارتار رو با هم‌زن برقی (دور متوسط) می‌زنیم تا فرم بگیره
    و جای پره‌های هم‌زن روی سفیده بمونه. کم کم با قاشق شکر رو اضافه می‌کنیم و با دور
    تند هم‌زن می‌زنیم تا سفیده فرم گرفته و حالت براق داشته باشه.

    مرنگ
    آماده شده و میشه از اون برای تزئین (به جای خامه) انواع شیرینی، کیک و کاپ کیک استفاده
    کرد.

    نکات:

    * دمای سفیده تخم‌مرغ حتماً باید با دمای اتاق یکی باشه تا خوب پف کنه.

    *
    اگر می‌خواهید مرنگتون رنگی باشه کمی رنگ غذا بهش اضافه کنید و انواع رنگ‌های دلخواه
    رو به دست بیارید.

    *
    قندهای تزئین شده که خریداری می‌کنید بوسیله مرنگ تزئین شدن. می‌تونید خودتون با تهیه
    مرنگ، قندهاتون رو تزئین کنید و لذت ببرید.

    *
    مرنگ رو می‌شه با پودر مرنگ هم تهیه کرد و هیچ تفاوتی با هم ندارن فقط مرنگی که با
    سفیده تخم مرغ تهیه شده خیلی زودتر خشک میشه بنابراین دقت کنید برای تزئیناتتون از
    مقداری که می‌خواهید استفاده کنید و باقی مونده مرنگ رو تو ظرف دربسته قرار بدید و
    در ادامه تزئینتون ازش استفاده کنید.

    *
    کرم تارتار برای اینه که اگر هوا مرطوب بود به خشک شدن و فرم گرفتن مرنگ کمک کنه. اگر
    تو آب و هوای مرطوب زندگی نمی‌کنید بنابر تمایلتون میتونید حذفش کنید.

    *مرنگ رو می‌تونید با قیف شیرینی پزی حالت بدید و بذارید تو فر تا بپزه برای این کار باید فر را از قبل با درجه حرارت 300 درجه فارنهایت گرم کنید و فقط به مدت 1 دقیقه شیرینی ها را داخل فر بذارید تا بپزه
    شیرینی با مرنگ

     

    منابع:

    sooran.com

    fa.wikipedia.org

    منبع : websavar.ir

آرزو بازدید : 24 جمعه 06 آذر 1394 نظرات (0)

۱۰ چیز که باید قبل از بلوند شدن بدانید

  • ۱۰ چیز که باید قبل از بلوند شدن بدانید

    رسیدن به رنگ بلوند دلخواه می تواند کمی مشکل باشد. فرقی نمی کند که چند تا عکس نمونه به آرایشگرتان نشان بدهید، همیشه این احتمال هست که موهایتان برنجی، سفید، زرد روشن یا صرفا مصنوعی از آب در بیاید.

    http://files.namnak.com/users/zn/Images/mod/9404/71%20(1)_pics/%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%84%D9%88%D9%86%D8%AF-%D9%83%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%85%D9%88.jpg

    از ریک ولمن که رنگ‌کار و متخصص موهای بلوند افراد مشهوری ست و در سالن پاتریک ملویل در نیویورک کار می‌کند پرسیدیم که چطور می‌توانیم مو را به رنگ بلوند دلخواه در بیاوریم – او حتما باید بداند! او با دونفر از بلوند دوست‌ترین افراد هالیوود، هایدی کلوم و بلیک لایولی، کار کرده است.جواب او این ۱۰ موردی بود که باید قبل از بلوند شدنتان بدانید.

    ۱۰ – چقدر می خواهید خرج بلوند شدنتان کنید؟

    بلوند شدن نیاز به ترمیم و نگهداری دارد. اگر می خواهید این کار را بکنید، مطمئن شوید که از عهده‌ی هزینه‌ی نگهداری آن، هر ۴ تا۱۲ هفته بسته به میزان بلوندی دلخواه و رنگ طبیعی موهایتان، برمی‌آیید.

    ۹- حواستان به رنگ طبیعی موهایتان باشد

    تصور کنید که رنگ مو در گستره ای از یک تا ۱۲ باشد، ۱ تیره ترین مشکی و ۱۲ روشن ترین بلوند. ممکن است مدت‌ها طول بکشد تا دوباره رنگ موی طبیعی خود را ببینید یا حتی به یاد بیاورید. به ندرت پیش می آید که رنگ موی طبیعی کسی بعد از ۱۶ سالگی روشن تر از ۷ باشد.

    ۸- آماده باشید تا شامپو و نرم کننده‌ی معمولتان را ارتقا دهید

    معمولا برای بلوند شدن میزان زیادی آمونیاک یا مواد سفید کننده لازم است. یک تغییر بافت را در موهایتان احساس خواهید کرد که اغلب نیازمند شامپوی کمتر و نرم کننده‌ی بیشتر است. من پیشنهاد می کنم که از یک شامپوی بدون سولفات و ماسک ترمیمی استفاده کنید.
    ۷- یک متخصص رنگ بلوند پیدا کنید

    به دنبال کسی با رنگ موی دلخواهتان باشید و رنگ کارش را جویا شوید. خجالت نکشید و از کسی که به نظرتان رنگ موی زشتی دارد هم همین سوال را بپرسید، تا بدانید پیش چه کسی نباید بروید. اگر رنگ کارتان یک قلاب قلاب‌دوزی و کلاه پلاستیکی در آورد، پیش کس دیگری وقت بگیرید.

    ۶- بدانید می خواهید چقدر بلوند شوید

    ته‌رنگ‌های مختلفی از رنگ بلوند وجود دارد که می‌توانید از میانشان انتخاب کنید.حواستان به ته‌رنگ‌های سرد و گرم و اینکه کدام یک به رنگ پوستتان بیشتر می‌آید باشید. از بلوندهایی که خوشتان می آید (یا حتی نمی آید)عکس هایی به رنگ‌کارتان نشان دهید.مطمئن باشید که عکس ها به واقعیت نزدیک باشند و سیاه و سفید نباشند! این را نیز به یاد داشته باشید که بلوندها بسته به نور محیطشان متفاوت به نظر می آیند.

    ۵- آماده‌ی تغییر در آرایشتان باشید

    رنگ مو چون قابی ست برای صورتتان.بلوند شدن مستقیما روی رنگ فعلی رژ لبتان تاثیر می‌گذارد، به این معنا که احتمالا باید آن را عوض کنید. مستقیما بعد از وقت آرایشگاهتان برای راهنمایی از کسی که پیش از این شما را ندیده است، به یک لوازم آرایشی بروید.
    ۴- بدانید که هایلایت می خواهید یا رنگ یکسره یا هردو

    اگر رنگ طبیعی مویتان ۷ یا بالاتر است، تنها با هایلایت می توانید بلوند شوید. برای موهای تیره تر ممکن است رنگ یکسره، حتی شکستن رنگ پایه (یعنی روشن کردن جزئی رنگ طبیعیتان تا یک شماره) یا اگر سطح رنگ مویتان ۵ یا کمتر است هردو، نیاز باشد. باید با چنین عباراتی آشنا شوید تا بدانید برای نوبت‌های بعدیتان چقدر وقت لازم خواهید داشت.

    ۳- درخواست لعاب مو کنید

    بعد از بلوند شدن، لعاب یک روش بدون پرواکسید با طیف‌های رنگی متنوع است که رسیدن به بلوند دلخواه و چهار تا شش هفته درخشش مو را آسان می کند.

    ۲- آماده باشید که مثل قبل جدی گرفته نشوید

    در تصور عام بلوندها افراد باهوشی تلقی نمی‌شوند. منتظر شنیدن جوک‌های مسخره راجع به بلوندها باشید!

    ۱- قصدتان را از بلوند شدن بدانید

    آیا به این خاطر که شنیده‌اید بلوندها بیشتر خوش می‌گذرانند و حوصله‌تان سر رفته یا اینکه دیده‌اید دختر بلوندی نگاه همسرتان را جذب کرده چنین تصمیمی گرفته‌اید؟ به هر حال، از آن لذت ببرید! برای تغییر چشمگیر ظاهرتان، رنگ مو آسان ترین کاریست که می‌توانید بدون رفتن زیر تیغ جراحی انجام دهید!

    زیبـاشـو دات کام

آرزو بازدید : 19 جمعه 06 آذر 1394 نظرات (0)

عکسهای خاطره اسدی

  • عکسهای خاطره اسدی

    خاطره اسدی (زاده مهر ۱۳۶۲) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.
    وی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه هنر و معماری دانشگاه آزاد است. وی فعالیت سینمایی خود را با فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا شروع کرد. اولین حضور تلویزیونی‌اش را در مجموعه تلویزیونی “سقوط یک فرشته” به کارگردانی بهرام بهرامیان و در کنار مسعود رایگان و فریبا کوثری تجربه کرد.

    Khatereh_Asadi_Azar94_12

    عکسهای خاطره اسدی

    Khatereh_Asadi_Azar94_11

    Khatereh_Asadi_Azar94_10

    Khatereh_Asadi_Azar94_7

    Khatereh_Asadi_Azar94_5

    Khatereh_Asadi_Azar94_3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 59
  • بازدید سال : 293
  • بازدید کلی : 1,368